Da li na Zemlji u ovom trenutku živi 90 miliona idiota?

Zašto je ona poznata?

Zašto pišete o ovim ljudima?

Koga je briga za njih?

To su samo neka od pitanja koja se mogu videti među komentarima ispod članaka o Kim Kardašijan i njenoj porodici. Ipak, teško da postoji neko ko nikad nije pročitao nijedan članak o njima.

Niko od članova najpoznatije porodice na planeti nema neki poseban talenat koji obično dovodi do zvezdanog statusa: niko ne ume da peva, svira, glumi… pa ipak su svi do jednog zvezde. Čuvena Kim zastupljena je u medijima više nego neki od omiljenih umetnika u pop kulturi i gotovo da nema dana da se ne pojavi neka nova informacija o njenom životu. Ukoliko „guglate“ njeno ime, dobićete oko 90.500.000 rezultata, a ako na Guglu pretražujete Boba Marlija, biće vam ponuđeno oko 26.600.000 tekstova, dok o Džimu Morisonu trenutno postoji tek 25.700.000 predloga, o Frediju Merkjuriju „skromih“ 11.300.000 predloga, o Endiju Vorholu oko 19.500.000, o Vivijen Li oko 469.000… Serena Vilijams osvoji maltene svaki turnir na kojem učestvuje već godinama, a Gugl nam nudi oko 38.600.000 tekstova o njoj, dok pretraga imena Novaka Đokovića pruža oko 17.000.000 rezultata, a ako ukucate ime Zinedina Zidana dobićete oko 8.600.000 tekstova.
Zaboravimo na trenutak na zvezde XX i XXI veka i pogledajmo one čija se dela pamte i cene vekovima – o Mikelanđelu nam Gugl nudi oko 32.600.000 rezultata, o Mocartu oko 1.390.000, o Kantu oko 5.200.000…

Previše brojki, znam, ali i više nego dobar način da odgovorimo na pitanje zašto mediji toliko pišu o Kim Kardašijan. Zato što ljude to zanima. Ne prosečnog čitaoca, ne neku površnu klinku. Ljude to zanima. Većinu, priznali to ili ne. Tačka.

Bolje je, dakle, postaviti pitanje zbog čega nas Kim Kardašijan i njena porodica interesuju toliko da ćemo pročitati članak o njima čak i ako ih smatramo najodvratnijim trešom.

Odgovor nije novac koji Kim ima, kao ni slavna porodica, čuveni pornić, poznati frajeri, glamurozne žurke, egzotična putovanja, skupa odeća… Sve to je pre nje javnosti ponudila Paris Hilton, koja danas pored Kim, njene majke i sestara izgleda nevidljivo. Ili makar kao odrpani čiviluk premazan votkom. Nije ni povezanost njene porodice s čuvenim slučajem O Džeja Simpsona – o tome je počelo da se piše nešto češće tek nakon što su Kardašijanove čvrsto zgrabile slavu.

Kim Kardašijan je, jednostavno (i veoma plitko, znam), privlačnija od Paris. Ko se, realno, ikad ložio na nju? Čitali smo o tome kako baulja pijana dok joj se vidi veš, da, ali nikad niko nju nije smatrao privlačnom, a ispostavlja da se da je izgled u XXI veku i više nego presudan za karijeru – čime god se bavili ili, kao Paris i Kim, ne bavili. (Ne ulazim u to da li je Kim lepa ili ne, činjenica je da je Paris oduvek pokretni leš). Kad smo već kod izgleda, telo Kim Kardašijan nije ono što bi se u proteklih stotinak godina nazvalo seksepilnim, a ipak to jeste – svaki muškarac želeo je punu šaku zadnjice i grudi i u vreme kad su, po medijima, najpoželjnije na svetu bile zaista prelepe Sidni Kraford, Kejt Mos i Eva Hercigova. Samo što su mediji i modna industrija figuru kakvu su muškarci zaista viđali u nestašnim snovima smatrali, najblaže rečeno, debelom, sve dok Dženifer Lopez nije okrenula leđa ispred kamere. A onda se pojavila Kim.

Ćerka Roberta Kardašijana imala je sve što i Paris, samo upakovano u lepši i erotičan paket, plus dozu prljavštine i treša koji muškarcima čine privlačnom jednu Vendi.

Mislite da grešim?
Dokaz: Otkad se Kim Kardašijan malo kultivisala i ne oblači se kao da je došla sa štajge (dobro, ređe nego ranije), počela da se mota oko Voga i Ane Vintur, zajebala s porno loknama i podelila kosu na razdeljak, fotka se s decom, a ne poluotvorenih usta kao da se upravo sprema da se sagne nekome, najpažnje privlači njena polusestra Kajli Džener – sinonim za kardašijanski erotik treš. Ložite se na štrokuše.

OK, ali zar je izgled sve što je potrebno da bi neko postao slavan? Donekle – nažalost, da.

Živimo u eri selfija. Prednje kamere. Samoobožavanja. Instagrama i, kad smo već kod toga, brojanja lajkova. U vremenu u kom BUKVALNO svako može da bude poznat, makar na onih čuvenih 15 minuta. Ako ispred kamere telefona uradite nešto smešno, debilno, zaista duhovito, pametno, štagod, osvanućete na Jutjubu. Ako ličite na nekoga poznatog, pojaviće se članak o vama na nekom sajtu. Ako ste prelepi, može da se desi da o vama piše ceo svet – kao o devojci čiju je fotku svojevremeno objavio Džastin Biber pitajući se ko je ona ili o sad već ultramegagigapopularnom „seksi robijašu“.

I baš ta prilika da bez nekog posebnog talenta doživite da vam se stotine, hiljade ili čak milioni ljudi koje ne poznajete dive dobila je lice. Savršeno zategnuto lice, pune usne, besprekorno konturisane crte, neverovatno guste i duge trepavice.

Lice žene koja je samo prošle godine zaradila više od 50 miliona dolara. A u poslednjim mesecima 2016. nije čak ni izlazila iz kuće. Niti, što je još važnije, objavljivala selfije.

Zato je jasno da je izgled Kim Kardašijan razlog zbog kog ona privlači pažnju. Dopadao vam se ili ne, on je učinio da poziranje na crvenom tepihu izgleda manje malokrvno, jednobojno i dosadno, a mediji to obožavaju.

Izgled, naravno, nije sve. Važan faktor je rijaliti „U korak s Kardašijanovima“ koji svake sedmice slavu jedne ogromne porodice čini sve većom. Sve zahvaljujući Kim.

I Paris je imala rijaliti – sa ćerkom Lajonela Ričija se kikotala po vukojebinama i pokazivala kako devojka odrasla sa zlatnom kašikom u ustima može da se spusti na nivo prosečnog Amerikanca. Problem je u tome što s tim malo ko može da se identifikuje, dok prizor velike i bučne porodice u kojoj se svako sa svakim svađa svima izgleda i više nego poznato.

Naravno da Kim u rijalitiju doživljava drame poput „O, moj Bože, izgubila sam dijamantsku minđušu“, ali ona i njene sestre pred kamerama otkrivaju i svoje ljubavne probleme, brigu o prijateljima i porodici, udaju se, razvode, porađaju se i vaspitavaju decu, dele neke značajne trenutke u životu, ali vode i sulude razgovore o seksu i modi, depiliraju jedna drugoj međunožje puterom… Očigledno je da sve to ne može biti zamisao Kris Džener i da iza svega stoji o(oooo)zbiljna mašinerija, tim ljudi koji čini sadržaj raznolikim i takvim da se za njega „uhvate“ bogati i siromašni i obrazovani i neobrazovani, a uz to svakodnevno plasiraju medijima informacije „iz izvora bliskih porodici“ i ugovaraju „slučajne susrete s paparacima“.

Ljudi se, posebno oni koji i sami sanjaju da bez ijednog talenta dođu do ugleda ili su već uspeli u životu iako nemaju nikakva posebna znanja i veštine, lako povežu s takvim likovima (ako pretpostavimo da je ovaj rijaliti gluma od početka do kraja, a i više je nego očigledno da jeste), a dinamika, raznolikost sadržaja i godine emitovanja i sazrevanja junaka čine da gledaoci ostanu verni.

Samim tim, prirodno im je da i na društvenim mrežama prate svoje heroine i uživaju gledajući šta su one obukle, kako su se našminkale, koju su frizuru odabrale, kakvo im je iznenađenje priredio dečko.

Otud 90 miliona ljudi koji na Instagramu prate Kim Kardašijan. Jesu li svi ti ljudi idioti ili su samo očarani načinom života koji dokazuje da i oni koji nisu rođeni s nekim vanserijskim talentom mogu da uspeju?

Nije svako mogao da dobije neki dar na rođenju niti je bio dovoljno usmeravan ili imao kapacitet da nauči mnogo toga. Ali danas svako ima šansu.

Zato je Kim Kardašijan simbol – ovog vremena koje je čudno i nama koji pripadamo generaciji Y, simbol žudnje za slavom, narcoidnosti savremenog čoveka i ogoljavanja radi pažnje i zarade.

Sasvim dovoljno za 90 miliona.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s